Entry: Kenapa saya give up dengan tempat keje saya?? Wednesday, December 02, 2009



Salam..

Tetiba hari ini nak bercakap pulak pasal kenapa saya give up dengan tempat keje saya... Bila seseorang itu berhenti kerja, perkara pertama yang kawan dia akan tanya adalah. "Kenapa ko berhenti kerja?"

Bagi aku ada sebab kenapa seseorang itu berhenti kerja

1. Kerja terlalu banyak.

2. Larikan diri.

3. Rakan sekerja.

Bagi aku... aku takkan berhenti kerja kerana sebab pertama dan kedua... tapi aku akan berhenti kerja kerana sebab ketiga. Because I still can bear with tone of work and I can still done it slowly.

Untuk reason kedua pulak, Insyallah aku takkan melarikan diri kerana selama aku bekerja aku akan make sure semua sistem yang aku developed dapat berjalan dan berfungsi dengan baik tanpa ada gangguan. That y aku tak takut kene tanggung pape kesalahan kerana semuanya aku buat sehabis baik untuk company..

Tapi aku akan immediately berhenti kerja jika aku tak suka dengan rakan sekerja aku.... weird kan... aku bole survive dalam dunia yang penuh dengan kesibukan tapi aku tak bole survive dalam dunia yang penuh dengan hasad dengki, dendam, talam dua muka, tikam belakang, hipokrit, menunjuk-nunjuk dan fitnah.... Kita orang melayu kan suka bende2 macam ni.... pelik aku.... tak bole tengok orang lain lebih/kaya/pandai dari ko... kekadang terfikir gak aku tak nak duk kawasan yang ramai orang melayu... tapi karang duduk kawasan bukan muslim... banyak pulak anjingnya.... adeh.... hidup ni memang banyak pilihan kene buat dan yang paling penting kena pandai membuat perhitungan. Salah perhitungan sesalannya sampai ke tua lah jawabnya.... Ya ALLAH ya tuhanku lindungilah hamba mu ini dari sifat-sifat yang tak baik.

p/s : that y aku tak suka publish sgt.. biarla orang yang terdekat tahu sape aku..

   0 comments

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments