irtsalus
Female
Malaysia
Blogger since 2004

Mine : Thursday 17 SHawwal 1403 A.H.
(28 July 1983)


Hubby: Thursday 2 RamaDHaan 1402 A.H.
(24 June 1982)


Proposal :
04-10-2009 ( 04 syawal 1429/04-10-1429 )

Engagement :
08-12-2009 ( 10 zulhijjah 1429/10 -12-1429 )

Marriage :
18-12-2009 ( 01 Muharram 1430/01-01-1430 )


Simple but obstinate, patient but pushy, tender and soft but stubborn....

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers
   


<< December 2013 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31


Disclaimer

This blog speak my mind out,
so if you don't like it, don't bother to read it.
And I don't mind if you don't.
Give respect to others to gain it.





Short term wish List


- buy a baby monitor
- kitchen cabinet
- Guest room furniture
- guest room aircond
- buy water heater
- buy chandelier
- Bathroom accessories
- Wall frame
- Wallpaper/sticker
- Firas's room makeover
- New curtain

Long term wish list


- Plantation land
- Rental property
- New car




.:: mY fRenS LisT::.

|| AzIe ChuMeL || Mama Amani || WaNo || Mc HyE || NasRinA || YaniE || QuiYaH || LauRah || Kak IrMa || Linda mama rania || Uda Ateh || Nurul || Chemiema ||




.:: mY ReaD|nG L|sT::.

|| Sister Alia || mommy-germs || Blog anakkusayang || Blog Saiful Islam || Baby Center || Dunia Susu Ibu || Kelly Mom || My Super Kid || Dr.Muna || Pakar howTo || Feryco ||



.:: mY sHopp|nG L|sT::.

|| My Little Fabulous || Nurul Azham Shop || Little Whiz || Lily SecRet OvEn || Mudah.com || Superbid || Moms Bargain || de`HearT Online Kitchen || clothDiaperMommy ||



.::OthErs s|te L|nk ::.

|| friendster || UTM skudai || MSU Shah Alam || fsksm utm || gallery cybertarp || Abg DiN Pawaka || Photographer Fairus || Rumah Kebaya || g@mespot || Image Shack ||





Berikut produk-produk yang dikaitkan dengan negara yahudi ini:
1. Coca-cola
2. Huggies
3. River Island
4. MC Donalds
5. Clinique
6. Disney
7. Donna Karan(DKNY)
8. Starbucks
9. GAP
10. Garnier
11. Perrier
12. Kotex
13. Sanex
14. Jo Malone
15. Lancome
16. Libbys
17. Tchibo
18. Loreal
19. Mark & spencer
20. Klenex
21. Maybelline
22. Nestle
23. Vittel
24. Revlon
25. Wonderbra
26. Loreal
27. Hugo Boss
28. Ralph Lauren (POLO)
29. Adam Sandler
30. Elizabeth Taylor
31. Nicholas Cage
32. Barbara Streisand
33. Mont Blanc
34. Google/Gmail/Gtalk
35. Fotopages
36. AOL
37. Carefourre
38. Watson
39. Facebook



Date Conversion
Gregorian to Hijri Hijri to Gregorian
Day: Month: Year


How to make a suri
Ingredients:
5 parts success
1 part humour
1 part joy
Method:
Add to a cocktail shaker and mix vigorously. Add a little lustfulness if desired!




.:: OtheRs ::.

Your Ad Here







  • If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



    rss feed



    Tuesday, December 10, 2013
    Kerana wang manusia hilang akal.

    Aku tak tahu, kau tahu ke tidak?
    Atau kau pura-pura tak tahu?
    Tutup mata, tutup telinga,
    Supaya kau boleh makan hasilnya?

    Kau tahu benda tu haram, kau tahu benda tu berdosa,
    Tapi kau hendak jugak, dek kerana ketamakan,
    Kau fitnah sana sini,
    Akal waras mana yang kau guna ni?
    Kau tak sedar ke apa yang kau buat?
    Kau tahu tak doa orang yang teraniaya tu diangkat terus ke langit?
    Kau tahu tak tiada panghalang bagi doa itu?

    Dulu kau kawan,
    Demi mencari secebis ilmu,
    Sama-sama susah berhujan berpanas,
    Tapi sekarang kau jadi lawan,
    Dek kerana duit haram itu,
    Hati kau jadi panas,
    Penuh dengan hasad dengki,
    Hati kau mati.

    Yang ni lagi satu,
    Anak kat rumah dah sakit mental fizikal,
    Tapi duit haram tu jugak yang kau cari,
    Duit haram tu jugak yang kau kejar,
    Dengan duit tu jugak kau bagi anak bini kau makan,
    Dugaan macam mana lagi yang kau mahu?
    Ujian macam mana lagi untuk buat kau sedar?
    Adakah kau tunggu kaki kau bersimen, tangan berbalut,
    Baru kau boleh duduk diam berfikir apa yang kau dah buat?
    Selagi tak terkena dekat diri kau, apa kau pedulik kan?

    Aku harap kau cepat-cepatlah sedar,
    Bukan untuk kau dan famili kau jer,
    Tapi untuk keharmonian famili aku,
    Sebab...
    Aku tak nak ujian seumpama ini,
    Aku tak nak ada kawan seperti ini,
    Dan aku tak nak benda ini memberi kesan kepada famili aku.

    Please stop.


    Posted at 09:26 am by irtsalus

     

    Leave a Comment:

    Name


    Homepage (optional)


    Comments




    Previous Entry Home Next Entry