irtsalus
Female
Malaysia
Blogger since 2004

Mine : Thursday 17 SHawwal 1403 A.H.
(28 July 1983)


Hubby: Thursday 2 RamaDHaan 1402 A.H.
(24 June 1982)


Proposal :
04-10-2009 ( 04 syawal 1429/04-10-1429 )

Engagement :
08-12-2009 ( 10 zulhijjah 1429/10 -12-1429 )

Marriage :
18-12-2009 ( 01 Muharram 1430/01-01-1430 )


Simple but obstinate, patient but pushy, tender and soft but stubborn....

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers
   


<< May 2011 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31


Disclaimer

This blog speak my mind out,
so if you don't like it, don't bother to read it.
And I don't mind if you don't.
Give respect to others to gain it.





Short term wish List


- buy a baby monitor
- kitchen cabinet
- Guest room furniture
- guest room aircond
- buy water heater
- buy chandelier
- Bathroom accessories
- Wall frame
- Wallpaper/sticker
- Firas's room makeover
- New curtain

Long term wish list


- Plantation land
- Rental property
- New car




.:: mY fRenS LisT::.

|| AzIe ChuMeL || Mama Amani || WaNo || Mc HyE || NasRinA || YaniE || QuiYaH || LauRah || Kak IrMa || Linda mama rania || Uda Ateh || Nurul || Chemiema ||




.:: mY ReaD|nG L|sT::.

|| Sister Alia || mommy-germs || Blog anakkusayang || Blog Saiful Islam || Baby Center || Dunia Susu Ibu || Kelly Mom || My Super Kid || Dr.Muna || Pakar howTo || Feryco ||



.:: mY sHopp|nG L|sT::.

|| My Little Fabulous || Nurul Azham Shop || Little Whiz || Lily SecRet OvEn || Mudah.com || Superbid || Moms Bargain || de`HearT Online Kitchen || clothDiaperMommy ||



.::OthErs s|te L|nk ::.

|| friendster || UTM skudai || MSU Shah Alam || fsksm utm || gallery cybertarp || Abg DiN Pawaka || Photographer Fairus || Rumah Kebaya || g@mespot || Image Shack ||





Berikut produk-produk yang dikaitkan dengan negara yahudi ini:
1. Coca-cola
2. Huggies
3. River Island
4. MC Donalds
5. Clinique
6. Disney
7. Donna Karan(DKNY)
8. Starbucks
9. GAP
10. Garnier
11. Perrier
12. Kotex
13. Sanex
14. Jo Malone
15. Lancome
16. Libbys
17. Tchibo
18. Loreal
19. Mark & spencer
20. Klenex
21. Maybelline
22. Nestle
23. Vittel
24. Revlon
25. Wonderbra
26. Loreal
27. Hugo Boss
28. Ralph Lauren (POLO)
29. Adam Sandler
30. Elizabeth Taylor
31. Nicholas Cage
32. Barbara Streisand
33. Mont Blanc
34. Google/Gmail/Gtalk
35. Fotopages
36. AOL
37. Carefourre
38. Watson
39. Facebook



Date Conversion
Gregorian to Hijri Hijri to Gregorian
Day: Month: Year


How to make a suri
Ingredients:
5 parts success
1 part humour
1 part joy
Method:
Add to a cocktail shaker and mix vigorously. Add a little lustfulness if desired!




.:: OtheRs ::.

Your Ad Here







  • If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



    rss feed



    Monday, May 30, 2011
    Fakta Menarik Mengenai Susu Ibu


    Alkisah pada suatu masa, di sebuah hospital bersalin di Amerika. Maka ada le dua orang ibu yang melahirkan sorang anak lelaki dan sorang lagi anak pompuan. Masalahnya, kedua-dua ibu tadi, mengaku yang mereka melahirkan anak lelaki tersebut ! Ni kes berebut anak lelaki le… .

    Oleh kerana mereka melahirkan pada waktu dan masa yang sama,
    maka timbul le sedikit masalah bagi menentukan ibu yang sebenar
    bagi anak lelaki tersebut. Pada waktu tersebut, tiada lagi ujian DNA.

    Lalu doktor pakar dari Amerika bertanya le pada kawan dia, sorang
    doktor dari mesir, macam mana nak selesaikan masalah tersebut.
    Dia orang dah buat ujian darah dah, malangnya, kedua-dua ibu tersebut
    mempunyai kumpulan darah yang sama. Lagi rumit masalah tersebut!

    Jadi doktor Amerika tu tanya le doktor dari mesir, macam mana nak
    selesaikan masalah ni, sebab dia dengar orang kata Islam dan Al-Quran
    ni agama yang sempurna, dan setiap masalah ada penyelesaiannya di
    dalam Al-Quran.

    Maka terkedu le doktor dari mesir tuh! Nak tak nak, doktor dari
    mesir tu, ajak doktor Amerika tu berjumpa dengan sorang kawannya,
    iaitu seorang ulama terkenal dari mesir.

    Ulama dari mesir tu pun bertanya apa masalahnya. Setelah diceritakan
    segalanya, Ulama mesir tersebut tersenyum. Ulama mesir tadi suruh
    diperah susu kedua-dua ibu yang melahirkan anak tadi! Dan dibuat ujian
    tentang kandungan kalsium, zat galian dan sebagainya! Setelah selesai ujian,
    mereka diminta membawa keputusan ujian dan berjumpa semula dengan ulama tersebut.

    Setelah dapat keputusan ujian, maka mereka pun bertemu semula dengan
    ulama tersebut. Nak tau apa keputusannya ? Salah satu dari susu ibu tersebut,
    mengandungi 2 kali ganda bahan-bahan seperti kalsium, zat galian dan apa-apa yang sepatutnya berada di dalam susu ibu. Maka ulama mesir tersebut berkata,ibu yang mempunyai susu yang mempunyai bahan-bahan 2 kali ganda itulah ibu sebenar kepada anak lelaki tersebut !

    Kemudian doktor amerika tadi bertanya, apa buktinya di dalam Al-Quran,
    maka ulama mesir memberitahu bahawa, bahagian untuk anak lelaki itu adalah 2 kali ganda dari anak perempuan, begitu jugalah dalam soal pembahagian harta pusaka. Jadi, oleh kerana itu adalah hukum Allah, susu ibu juga merupakan 'harta', maka untuk anak lelaki, adalah 2 bahagian, berbanding untuk anak perempuan!

    Subhanallah… Maha Suci Allah…Hebatnya ciptaan Allah.


    http://pakarhowto.com/info-berguna/fakta-menarik-mengenai-susu-ibu.html#more-4791

    p/s : Tak sangka kan.... Islam itu adalah agama yang sempurna....



    Posted at 11:08 pm by irtsalus

     

    Leave a Comment:

    Name


    Homepage (optional)


    Comments




    Previous Entry Home Next Entry